DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA, TUĞBA ÖĞRETMENİMİZİN ÇALIŞMALARI

DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA, TUĞBA ÖĞRETMENİMİZİN ÇALIŞMALARI

OKULUMUZDA DEĞER EĞİTİMİ PROJESİ KAPSAMINDA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜREN TUĞBA ÖĞRETMENİN ÇALIŞMALARI..

16.01.2024 36

 PROJENİN AMAÇLARI

 Proje "değerler erozyonuna çözüm arayışının" bir ürünüdür. Çocuklarımızın sağlıklı kişiliğin temel taşlarını oluşturan toplumsal ve evrensel değerleri kazanmalarını ve kişiliklerinin her yönüyle gelişmesini sağlamak, öğrencilerimizi toplumsal ve evrensel değerlerle donanmış ve bu değerlerle yaşamayı yaşam biçimi haline getirmiş bireyler olarak yetiştirmek, çeşitli programlar aracılığı ile, öğrencilerin temel insani özellikleri kazanmasını sağlamak, değerlere karşı duyarlılık oluşturmak ve onları davranışa dönüştürme konusunda öğrencilere yardımcı olmak bu projenin temel amaçlarıdır. Bu temel amaçlar çerçevesinde gerçekleştirilmek istenen somut hedefler şunlardır:

a)Öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması, değerlere karşı duyarlılık oluşturulması ve onları davranışa dönüştürülmesi,

b) Toplum tarafından kabul gören değerlerin uygun okul ortamı oluşturularak geliştirilmesi ve pekiştirilmesi.

c) Öğrencilerin sorumluluk duygularının geliştirilmesi.

d) Akademik bilgi ve gerçek hayatta rehberlik edecek ahlaki değerlerle donatılmış öğrencilerin yetiştirilmesi.

e) Kültürel kodların güçlendirilmesi,

f) Okul ve çevresindeki sosyal yaşamın ahlaki ve etik değerlere uygun olarak şekillenmesi,

g) "Ahlak Temelli Disiplin" kavramının yerleştirilmesi.

h)  Öğrencilerde ahlaki bir topluluk bilincinin oluşturulması.

Kaynak: İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ UYGULAMA KILAVUZU

16-01-202416-01-202416-01-202416-01-202416-01-202416-01-202416-01-202416-01-202416-01-2024